:::: MENU ::::

LED Φωτεινές Επιγραφές

Η συζήτηση για τις διαφημιστικές πινακίδες και φωτεινές επιγραφές στα πεζοδρόμια ή σε σημεία κοντά στους δρόμους έχει γίνει πολλές φορές στο παρελθόν και δεν έχω να προσθέσω κάτι το ιδιαίτερο. Αυτό που μου έχει κάνει εντύπωση πρόσφατα είναι η χρήση των Led πινακίδων. Πρώτοι ήταν οι φαρμακοποιοί οι οποίοι εγκατέστησαν τρισδιάστατους σταυρούς και διάφορα animation με σκοπό να τραβήξουν τα βλέμματα των καταναλωτών.

Σταυρός Φαρμακείου

Σταυρός Φαρμακείου

Μία ενέργεια η οποία θεωρώ ότι δεν συνδέεται με κάποια στρατηγική marketing ή επικοινωνίας αλλά θεωρώ ότι μπαίνει στην κατηγορία «αφού το έχει κάνει και ο τάδε θα το κάνω και εγώ». Επίσης θεωρώ ότι η αποτελεσματικότητά τους είναι πολύ περιορισμένη δεδομένου του τρόπου λειτουργίας των φαρμακείων στην ελεγχόμενη από το κράτος αγορά. Αυτό σε συνδυασμό με το κόστος τους που συγκρίνεται με την αξία ενός καινούργιου αυτοκινήτου με κάνει να πιστεύω ότι δεν είναι μία αποδοτική επένδυση, τουλάχιστον όχι με τους όρους της απόδοσης που επιβάλει ο τρόπος σκέψης το online marketing.

Φωτεινές επιγραφές βενζινάδικων

Με το ίδιο μοντέλο έχουν κινηθεί πλέον και τα πρατήρια καυσίμων αλλά δεν περιορίζονται στο πράσινο χρώμα, μάλλον έχουν και μία προτίμηση στο μπλε. Καμιά φορά βλέπεις και κανένα μικρό μαγαζί ή περίπτερο να προσπαθεί να κάνει κάτι παρόμοιο αλλά σπάνια μπορεί να φτάσει το μέγεθος και την έκταση που έχουν οι φωτεινές επιγραφές στα βενζινάδικα.

Τα βενζινάδικα μαζί με τα φαρμακεία θα έλεγα ότι είναι οι μεγαλύτεροι υπεύθυνοι για την πολύ κακή αισθητική που δημιουργούν οι LED φωτεινές επιγραφές τους. Ο βασικότερος παράγοντας είναι η ένταση, η δύναμη με την οποία εκπέμπουν φως οι LED επιγραφές που πολλές φορές ξεπερνάει κατά πολύ την ένταση των φωτεινών επιγραφών που έχουμε όλοι συνηθίσει αλλά και την ένταση του δημόσιου φωτισμού που υπάρχει στους δρόμους.

Με λίγα λόγια, τα φώτα αυτά είναι εκτυφλωτικά. Είναι τόσο έντονα που αφενός θα τραβήξουν το βλέμμα του οδηγού οπωσδήποτε αφετέρου όμως αυτό σίγουρα είναι και κουραστικό και επικίνδυνο. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι την ευθύνη για τον έλεγχο των πινακίδων την έχει κάποιος άλλος πέρα από τον δήμο και πιστεύω ότι αυτοί θα πρέπει να επέμβουν ώστε να μπει μία τάξη σε αυτή την κουραστική και επικίνδυνη κατάσταση.

Επιγραφή Βενζινάδικου

Επιγραφή Βενζινάδικου

Πέρα από αυτά φυσικά υπάρχει και το ζήτημα της αισθητικής. Η Αθήνα είναι μία αρκετά άσχημη πόλη από μόνη της και για τους περισσότερους κατοίκους της προσφέρει πολύ κακές συνθήκες ποιότητας διαβίωσης, μία τέτοια αισθητική παρέμβαση σίγουρα κάνει τα πράγματα αρκετά χειρότερα. Το φως είναι παράγοντας που επηρεάζει με διάφορους τρόπους την ψυχολογία μας και σίγουρα μπορώ να φανταστώ ότι για τους διαμένοντες κοντά σε καταστήματα με τέτοιες LED φωτεινές επιγραφές η ζωή και ο ύπνος υποβαθμίζονται σημαντικά.

Ποιότητα ζωής

Αφορμή για αυτό το άρθρο είναι ένα βενζινάδικο το οποίο όχι μόνο έχει απίστευτα φωτεινή επιγραφή αλλά έχει και video να παίζει πάνω από την επιγραφή (πιστεύω γύρω στα 3-4 τετραγωνικά μέτρα) με αποτέλεσμα να μου προκαλεί τις χειρότερες εντυπώσεις κάθε φορά που περνάω από εκείνο το σημείο. Επειδή βρίσκεται σε πολύ κεντρικό σημείο στον Δήμο του μου δίνει την εντύπωση οτι ο Δήμος δεν κάνει κανέναν έλεγχο ή ακόμα και αν κάνει σίγουρα το αγνοεί. Είμαι σίγουρος οτι από εκείνο το σημείο έχει περάσει και ο Δήμαρχος, όλο το δημοτικό συμβούλιο και πολλοί ακόμα υπεύθυνοι όμως κανείς δεν έχει ασχοληθεί κάτι που θα έπρεπε να κάνουν αμέσως και αυτεπαγγέλτως. Και δεν μπορώ να πιστέψω οτι πραγματικά έχουν δώσει άδεια για αυτό το έκτρωμα.

Τυχόν παραθυράκια που επιτρέπουν στις επιγραφές αυτές να βρίσκονται ψηλά (δηλαδή όχι επί του πεζοδρομίου) ή να μην περιλαμβάνουν διαφημιστικό μήνυμα (οπότε δεν απαιτείται έκδοση σχετικής άδειας) είναι φθηνές δικαιολογίες οι οποίες απλά κάνουν την ζωή των πολιτών πιο δύσκολη. Θα έπρεπε να είναι απλό και ξεκάθαρο ότι αν μία διαφημιστική πινακίδα δημιουργεί κάποιο πρόβλημα που η απλή λογική το βλέπει σαν πρόβλημα θα έπρεπε να απομακρύνεται.

Όπως επίσης θα έπρεπε να είναι κοινή λογική αυτό που γίνεται σε πολιτισμένες χώρες, όταν πρόκειται να γίνει κάποια μεγάλη αλλαγή σε κάποιο κτήριο ή εγκατάσταση: Πριν από την έγκριση της σχετικής άδειας πάντα ρωτούνται οι γείτονες. Αν αυτοί φέρουν αντίρρηση για βάσιμους λόγους τότε το έργο δεν θα προχωράει. Και δεν μπορώ να φανταστώ ότι κάποιος γείτονας συμφώνησε κάποια στιγμή να τοποθετηθεί μία γιγαντοοθόνη έξω από το σπίτι του η οποία παραμένει σε λειτουργία 24 ώρες το 24ώρο.

Θα επανέλθω στο ζήτημα των διαφημιστικών πινακίδων (απλών, όχι φωτιζόμενων) σε επόμενο άρθρο.


So, what do you think ?